Internetsnelheid testen




Niet tevreden? Stap over via internetvergelijken
Niet tevreden? Stap over via internetvergelijken

Speedtest

Internetsnelheid meten met de speedtest

Met de speedtest kijk je of jouw internetsnelheid wel zo snel is als je provider belooft. Je kunt de test altijd doen, welke provider je ook hebt. Hier hoef je niets voor te downloaden of the installeren. Het programma waarmee je de speedtest uitvoert doet een korte test om de download- en uploadsnelheid te meten en het resultaat is direct te zien. Klik hierboven op de blauwe knop ‘Begin test’ of lees eerst meer over de speedtest.

Niet tevreden? Vergelijk op jouw adres:

Belangrijk tijdens de speedtest

Voordat je de speedtest uitvoert zijn drie dingen belangrijk:

1. Zorg dat alle programma’s die internet gebruiken afgesloten zijn. Dat kan Spotify zijn, maar ook andere openstaande vensters in je internetbrowser. Alleen deze pagina mag open staan.

2. Zorg ervoor dat niemand anders in huis dezelfde internetverbinding gebruikt op het moment van de speedtest.

3. Sluit je computer met een internetkabel aan op het modem. Met de speedtest kan je ook je wifi snelheid meten maar er zijn altijd invloeden van buitenaf waardoor je geen 100% waterdichte resultaat zal behalen.

Verbeteren internetsnelheid

De speedtest kan in sommige gevallen een andere internetsnelheid aangeven dan de maximale snelheid die bij je abonnement hoort. Hiervoor zijn verschillende oorzaken:

Er kunnen problemen binnenshuis zijn die je zelf kunt verhelpen om je internetsnelheid te optimaliseren. Wanneer je denkt dat het niet aan de verbinding ligt, maar aan het draadloze internet zijn er ook mogelijkheden om door het verbeteren van je wifi signaal je snelheid te verhogen.

Een probleem met internetsnelheid kan niet altijd opgelost worden. Het kan zijn dat de maximale snelheid van het abonnement niet beschikbaar is in jouw postcodegebied. In dit geval raden wij aan een ander abonnement te nemen. Snel internet vergelijken is de beste manier om zeker te zijn dat je niet teveel betaalt voor een verbinding die helemaal niet zo snel blijkt te zijn.

Bezoekers beoordeelden internetsnelheid-testen.nl met een:

Speedtest
4.1 (81.97%) 2386 votes
  1. demi

    ik heb letterlijk niet meer dan 3,5 mbit ps. dit kan echt niet meer. Ziggo is echt slecht.

    Reageren
  2. Roy

    Onze glasvezel downloadsneldheid via de wifi was duidelijk lager dan de bekabelde. Via de online chat van KPN de oplossing gekregen om een wifi versterker te gebruiken (kleine €50,-). Met de versterker haal ik nu werkelijk 100 mbit up en down. Laten we eerlijk zijn, de standaard modems (v8, v9, v10) zijn geen van alle sterke wifi zendkastjes. Een dedicated wifi zender doet maar 1 ding, en dat is wifi verbindingen versterken.

    Reageren
  3. lennert

    heel fijn allemaal.
    ik wil vergelijken maar caiway het gebied waar ik woon staat er niet tussen.
    voor 56,-
    250 up & down
    70 digitale zender en 30 in full HD
    telefonie
    ik behaal een
    latency 2ms
    up 220
    down 210

    Reageren
  4. W,Kamstra

    zeer tevreden snel en accuraat ik ben enthousiast !

    Reageren
  5. Loek Degenhart

    Ik zit nu alweer 18 jaar bij Ziggo, en tot volle tevredenheid. Iedere provider geeft de maximale up- en downloadsnelheden bij de gunstigste omstandigheden op. Je moet er in de praktijk echt ALTIJD onder gaan zitten. Ook hier zijn er marges waar je rekening mee moet houden. Als je een bv, een externe harddisk van 2 Tb koopt, kom je in de praktijk ook uit op plm. 1,88 Tb. En die marge geldt (helaas!) overál voor.

    Reageren
  6. Hans

    Heb glasvezelaansluiting en sinds een paar weken is het een drama. De provider Canal Digitaal laat het me allemaal uitzoeken. Ze zeggen niets voor me te kunnen doen. Had vorige week helemaal geen internetverbinding. Downloadsnelheid 0,12 Mbps en uploaden 9,88 Mbps. Na een telefoontje met Reggefiber (de netwerkbeheerder) had ik na 4 dagen opeens weer verbinding, maar de snelheid is een drama. Ik heb nu van mijn iPhone een hotspot gemaakt, waardoor ik toch kan werken. Canaal Digitaal wijst naar Reggefiber en zegt geen monteur te kunnen sturen omdat ze de mogelijkheid niet hebben. Wat een ballentent. Ik denk dat ik zeer binnenkort overstap op een andere provider, moet alleen nog een geschikte partij zoeken. Suggesties ????

    Reageren
  7. Jan Middel

    Wij hebben Telfort glasvel wij zouden snel internet moeten hebben maar helaas de werkelijkheid is anders down is 21,1Mb/sec .Up is 23,9/sec via de Wifi speedtest , van de download snelheid word ik echt down. af en toe kunnen wij helemaal niet op het internet komen via Wifi. ik denk dat wij maar op zoek gaan naar een betere Modem want de standaard geleverde Xperiamoden V8 is bagger .

    Reageren
    • Rens Jeunink

      het scheelt aanzienlijk als je het modem buiten de meterkast installeert.

      Reageren
    • Hennie Pijper

      Mischien de EPC 3925 aanschaffen.Bevalt mij wel.Tot wel 154 mbt/s volgens contract
      max.150 mb.Is maar een idee hoor

      Reageren
    • Chris

      Een asus RT-N66u er achter zetten en de wifi van de standaard modem uitzetten. Zelfde probleem had ik bij ziggo. Nu prima signaal in het hele huis. Nu 153 mb terwijl 150 moet en 16 mb up waar 15 is beloofd.

      Reageren
    • Onno

      Hallo Jan

      Ook wij hebben een Expiria V8 van telfort ik ben moneteel in staat om het ding op straat te donderen.
      Voor mij geen telfort meer ik stap over op xs4all zeggen dat ze de beste zijn. Dan maar iets meer in de maand aan abonnement maar dat neemt een hoop ergenis weg.

      Reageren
    • Bert

      Ik ben pas overgestapt van Online naar Telfort en ben zeer tevreden, sneller internet en de Experia Box V8 werkt perfect!

      Reageren
    • Derrel

      In jouw situatie zou ik inderdaad contact opnemen met Telfort, want zelf heb ik de Xperiamodem V10

      Reageren
  8. johannes twickler

    ik zit onlangs bij kpn nog geen glasvezel maar bij de nieuwe snelheid op adsl/dsl apart kastje er tussen gekregen zodat de snelheid van 100mb gehaald kan worden 🙂 test gedaan kom op 89,8mb down uit en 18mb upload dus ik erg tevreden uploaden doe ik toch bijna nooit dus geen last daarvan en verder tevreden over de snelheid kpn doet wat het beloofd in elk geval wel laatste tijd storing in veel dingen dat is weer een vette – punt uiteraard 🙂

    Reageren
  9. René Wijne

    Handige snelheidsmeter. Maar ik heb een ‘probleem’ met de stappen naar een eventuele andere aanbieder. Want ik zou dan moeten afgaan op wat een aanbieder belooft, terwijl als ik wil overstappen dat waarschijnlijk doe omdat mijn huidige aanbieder niet doet wat hij/zij had beloofd. Is een stappenplan voor overstappen niet alleen zinvol als ik weet wat de resultaten van andere aanbieders zijn in mijn postcodegebied? Dus uitgaan van praktijk in plaats van de zeer geduldige theorie?

    Reageren
  10. Reindert

    KPN internet gekozen na jarenlang gebruik gemaakt te hebben van ZIGGO/UPC. KPN doet nu reeds een paar maanden wat ze beloven 70 mB in plaats van 60 en uploaden ook prima. Ik was het helemaal beu met ZIGGO. Beloftes tot wel 150 mB en meestal niet meer dan 35 mB leveren.. KPN voor mij prima overstap. Dezelfde prijs maar dan wel de beloofde snelheid.

    Reageren

Wat vind jij van je snelheid? Laat een reactie achter

U kunt deze HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>